Visos naujienos

decoration-7

Projektas "Šok į mokytojo klumpes"

2024 11 29


Projektas "Šok į mokytojo klumpes"

„ŠOK Į MOKYTOJO KLUMPES“

Mokytojo profesija yra susijusi su žinių, išminties, patirties perdavimu ir dalinimusi. Mokytojai lydi žmogų nuo vaikystės visais pažinimo ir brandos etapais. Viena jų veiklos krypčių  pastebėti savo ugdomų mokinių gabumus ir nukreipti juos tinkama linkme.  Tam padeda profesinis veiklinimas – tam tikrų veiklų išbandymas,  padedantis mokiniams rinktis  jų ateities karjerą, o taip pat kuriantis palankias sąlygas tam tikrų įgūdžių bei kompetencijų formavimuisi.
Trečius metus Vilniaus Lietuvių namuose vyksta projektas „Šok į mokytojo klumpes“, kurio tikslas -  sužadinti gimnazijos mokinių norą domėtis mokytojo profesija, praktiškai išbandyti ją, ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus. Kadangi projektas tęstinis, mokiniai ir mokytojai gali stebėti ne tik mokinių pažangą, bet ir padėti siekti aukštesnių rezultatų.
Mokslo metų pradžioje mokiniai pasirinko norimą dalyką ir klasę, konsultuodamiesi  su mokytojais  planavo pamokas, nagrinėjo medžiagą bei ruošė pamokų planus ir šoko į mokytojo klumpes. Gimnazistai rinkosi vesti įvairių dalykų pamokas, o jaunuosius mokytojus konsultavo mokytojai-dalykininkai: G. Bikeras, A. Palkevič, R. Kvietkauskienė, A. Masiul, I. Tumosienė, A. Dambrauskienė,  K. Pališkytė, G. Agasarjanaitė, E. Griškevičienė, D. Sakavičius, V. Švėgžda, J. Taučaitė, I. Davidavičiūtė. Vieniems mokiniams mokytojo klumpės buvo patogios, kitiems sunkiai nešiojamos, bet ne vienas pamokų aptarimo metu dalinosi patirtimi, pakeitusia požiūrį į mokytojo darbą. Iolinos Stankevichutės,  III G klasės mokinės, įžvalgos: „Kai baigiau pamoką, manęs direktorius paklausė, kiek laiko užtruko pasiruošti jai. Atsakiau, kad dvi savaites, o direktorius pridūrė, kad mokytojai tai turi padaryti per dieną. Tada supratau, kad būti mokytoja yra nelengva, bet man buvo įdomu išbandyti tai, ko anksčiau nedariau.“ Ypač svarbu, kad mokiniai patys patyrė, kodėl svarbus individualizuotas ugdymas. ,,Projekto metu stengiausi palaikyti ryšį su mokiniais,  pagal kiekvieno  poreikius pritaikiau mokymo metodus ir stebėjau jų tobulėjimą. Ši patirtis man padėjo geriau suprasti, kaip svarbu lanksčiai prisitaikyti prie mokinių poreikių ir naudoti įvairius mokymo metodus“, - dalinosi II G klasės mokinys Bernardas Kairis.
Nors projekto pradžioje nerimauta, jog mokiniams trūks motyvacijos, bet džiugu, kad vykdant veiklas prisidėta prie mikroklimato kūrimo ir mokytojų bendradarbiavimo, o mokinių atsiliepimai liudija, kad veiklos buvo naudingos. ,,Esu labai dėkingas už gautą galimybę dalyvauti projekte, nes tai leido išbandyti save ir patirti šį tą naujo. Pats projektas atvėrė akis, kiek pastangų reikalauja vienos pamokos paruošimas ir kaip sudėtinga pamokoje balansuoti tarp užduočių ir laiko. Kadangi projekte dalyvavau antrus metus, galiu pastebėti didžiulį skirtumą tarp pirmų metų ir šių.  Pirmais metais buvau labai ambicingas ir stengiausi sudėti kuo daugiau informacijos į vieną pamoką, o šiais jau turėjau geresnį suvokimą, kad viena pamoka yra labai ribota“, - dalinosi Nojus Vengalis. Šis projektas svarbus ir mokytojams, kurie gali pasimokyti iš jaunųjų kolegų, o mokiniams šokti į mokytojų klumpes yra ypatingai svarbu, kai dvyliktoje klasėje tenka spręsti profesinį likimą.

Projekto vadovė, technologijų mokytoja ekspertė Edita Juozėnienė